Veteranen waren de oprichters van de organisatie die we vandaag kennen als Vfonds. Zij vertegenwoordigen de roots van Vfonds en blijven een bijzondere doelgroep. Binnen deze groep vallen veteranen die actief dienend militair zijn en veteranen in ruste. Vfonds bevordert de erkenning van en waardering voor veteranen vanwege de bijdrage die zij geleverd hebben aan de democratische rechtsstaat en de vreedzame samenleving.
De reünieregeling staat open voor reünieorganisaties van militaire veteranen. Alleen als de reünieorganisatie aangesloten is bij het Veteranen Platform, komt deze in aanmerking voor een bijdrage.
Als je voor het eerst een financiële bijdrage aanvraagt en nog geen account hebt, kan je per mail contact met ons opnemen (info@vfonds.nl).
Hiervoor hebben we de volgende gegevens nodig:
- NAW gegevens organisatie
- Contactgegevens organisatie (email, telefoonnummer, website)
- Bankgegevens
- NAW gegevens contactpersoon
- Contactgegevens contactpersoon
Er wordt dan een account voor je aangemaakt, waarin je de aanvragen in kunt dienen.
Leg alvast een aantal gegevens en documenten klaar te leggen.
Het gaat om het volgende:
- Inschrijfnummer Kamer van Koophandel (indien ingeschreven)
- Uitnodiging voor de reünie (graag digitaal aanleveren)
- Log in op de Vfonds Community met de inloggegevens die je van ons ontvangen hebt
- Klik in de Vfonds Community op ‘Doe een aanvraag’
- Kies ‘Reünie’ uit de beschikbare aanvraagformulieren
- Start het aanvraagformulier.
Heb je tijdens de aanvraag wat meer tijd nodig om het een en ander op te zoeken? Je kunt de aanvraag tussentijds opslaan en later verder gaan.
De aanvraag wordt intern verwerkt en gaat voor controle langs het Veteranen Platform. Daarna wordt de aanvraag in behandeling genomen. Zowel bij een toekenning als een afwijzing ontvang je een bericht via de Vfonds Community. Bij een toekenning ontvang je een contract van ons (akkoordverklaring). Zodra wij deze ondertekend retour hebben ontvangen, wordt het eerste deel (50% van het toegekende bedrag) overgemaakt. Dit gebeurt eens per maand.
Na afloop van de reünie ontvang je een uitnodiging om de evaluatie (digitaal) in te dienen. Dit is een vragenlijst. Daarnaast wordt om een aantal documenten gevraagd:
- Financieel overzicht met alle inkomsten en uitgaven
- Een aantal overzichtsfoto’s
- Wat reacties van deelnemers
- Voorbeelden van communicatie uitingen
Als alle benodigde informatie voor de evaluatie compleet is, zal de evaluatie in behandeling worden genomen. De eindafrekening wordt bepaald door het aantal veteranen en partners dat daadwerkelijk aanwezig was. Het eventuele restbedrag wordt overgemaakt. Daarna volgt een bericht dat de aanvraag de status voltooid heeft gekregen.
Is de aanvraag voor een bijdrage aan de reünie toegekend? Gefeliciteerd! We stellen het op prijs als je Vfonds vermeldt in de communicatie over je reünie. In de Communicatie toolbox kun je ons logo downloaden en vind je voorbeelden van teksten over Vfonds die je in de communicatie kunt gebruiken.
Hulp nodig?
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op. We helpen je graag verder.
Iedere maandag, woensdag en donderdag tussen 10:00 en 12:00 uur.